czwartek, 15 grudnia 2011

Kampania reklamowa w Adwords - przygotowanie

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Jakie elementy powinno zawierać przygotowanie do kampanii reklamowej z użyciem AdWords, na co zwrócić uwagę, jakie rzeczy trzeba określić i w jaki sposób to funkcjonuje.

1. Zaplanowanie kampanii
2. Wybór słów kluczowych
3. Przygotowanie linków sponsorowanych
4. Określenie stawek za słowa kluczowe

1. Zaplanowanie kampanii

Pierwszym krokiem, który musimy zrobić, jeżeli chcemy osiągnąć oczekiwane przez na skutki reklamowanie się w internecie z użyciem Adwords, to zaplanowanie kampanii. Określić to co chcemy reklamować i w jaki sposób, czyli ustalić cele i sposób działania. Odpowiedzieć sobie na pytania:

- Jakie informacje o sobie, swoich produktach lub swojej stronie chcemy przekazać innym osobą - cel
- Jakiego oczekujemy efekt (np. liczna wejść na stronę, liczba zapytań lub kontaktów, liczna komentarzy) - miernik celu
- Na jaki czas planujemy kampanię (okresowa, ciągła) - czas
- Jakie środki jesteśmy gotowi przeznaczyć na kampanię - budżet

2. Wybór słów kluczowych


Kolejnym krokiem jest poszukanie słów kluczowych na jakie chcielibyśmy się reklamować związanych z naszym celem. Google udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych. Możemy w nich znaleźć informacje na temat liczby zapytań danego słowa, wielkości konkurencji oraz trendach czasowych.

Ważne jest aby wybrane przez nas słowa kluczowe były pokrywały się z informacjami udostępnianymi na naszej stronie. Na tej podstawie jest przyznawany wynik. W początkowej fazie kampanii warto eksperymentować ze słowami kluczowymi.

3. Przygotowanie linków sponsorowanych


Czyli to co zobaczą osoby, które wpiszą wybrane przez nas słowa kluczowe do wyszukiwarki. Link sponsorowany składa się z trzech części:

Tytułu – najbardziej promowana część
Opis – dwa wiersze z dowolnym opisem
Strona – adres naszej domeny

Zawartość linku sponsorowanego ma wpływ na wynik jakości naszego słowa kluczowego. Im większe odniesienie się w reklamie do zawartości naszej strony i użytych słów kluczowych tym wyższy wynik jakości uzyskają.

4. Określenie stawek za słowa kluczowe

Stawka za słowo kluczowe to kwota, którą jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie w naszą reklamę (link sponsorowany). Odpowiada ona za miejsce wyświetlania naszej reklamy w wyszukiwarce. Jeżeli pozwala ona na uzyskanie średniej pozycji (1-3) to jest wyświetlana nad wynikami organicznymi, jeżeli w pozycji (4-10) to po prawej stronie wyników organicznych.

Największy wpływ na wysokość naszej stawki, gwarantującej pokazanie się naszej reklamy, ma konkurencja. To ile są skłonni zapłacić za takie samo słowo jak nasze. Im bardziej popularnego słowa chcemy użyć tym z większymi wydatkami powinniśmy się liczyć. Z tego powodu warto szukać fraz składających się z kilku słów kluczowych i korzystać z narzędzi Google, które proponują słowa związane z wybranym przez nas słowem.

---

Więcej informacji można przeczytać na - blog SEO

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz